El nou decret d’escolarització genera segregació i desigualtat

Des del Sindicat Alternativa trobam algunes mancances en aquest projecte de Decret com poden ser els punts que es donaran al barem, el mapa escolar de zones que es vol fer servir o la importància d’acceptar els projectes educatius i lingüístics dels centres.
Aquests aspectes ens preocupen perquè sembla que anam cap a la zonificació única i això és factor agravant de la segregació escolar. Afegir que es vol recuperar el punt per antic alumne del centre i això és una aposta clara per l’escola concertada. S’ha de tenir en compte que l’alumnat nouvingut al sistema educatiu balears s’incrementa cada curs i que, per tant, aquesta mesura només beneficiarà els centre privats concertats.
En definitiva, és un despropòsit perquè promou la segregació i implicarà una despesa al pressupost enlloc de fer front a la reducció de ràtios i millora de les infraestructures.

Des d’Alternativa sempre defensarem l’ESCOLA PÚBLICA, de tots i per a tothom!

El nou decret d’escolarització genera segregació i desigualtat