ACREDITACIÓ DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

La CDD és la competència que té el docent en l’ús de les eines digitals i la transferència que en fa al seu alumnat perquè aquest esdevingui competent digitalment.

ACREDITACIÓ

Primer de tot cal dir que de moment no és obligat acreditar-la, però ho serà.

Espanya ha rebut fons europeus per implementar el Pla de digitalització i a finals del curs 2023-24 els ha de justificar a través del nombre d’acreditacions dels docents. Si no ho fa, haurà de tornar els ajuts.

Ara bé, la normativa sobre aquestes acreditacions encara no està completa i es treballa sobre acords de Mesa sectorial estatal i esborranys. Hi estem acostumats, no?

PER QUÈ ARA?

Les administracions necessiten anticipar-se per poder arribar la data de juny de 2024 amb els deures fets. Per això conselleria, a través el Servei de Tecnologies de la Informació a l’Educació i l’IBSTEAM, ha començat a posar en marxa formacions d’acord amb el Marc europeu de competència digital docent i estan revisant els seus cursos oferts des de 2020. A més, han informat les entitats col.laboradores de com presentar els seus cursos per a que tinguin l’homologació, amb la qual cosa Alternativa no hi està d’acord perquè defensem que és el nostre empleador qui ens ha de facilitar la formació i no potenciar el lucre de altres.

LES VIES D’ACREDITACIÓ

1) formació en el centre

2) formació individual

3) prova elaborada pel Ministerio, encara pendent

3) convalidació formacions prèvies, presentant acreditació o evidències, encara pendent

Ara mateix, els cursos reconeguts són els del INTEF a nivell estatal. Les comunitats autònomes han acordat reconèixer mútuament els seus cursos.

CURSOS IBSTEAM

S’ofereixen 11 formacions que es repeteixen cada mes.

En aquest enllaç teniu tota la informació.

Seguirem informant.

ACREDITACIÓ DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT