COMISSIÓ DE RÀTIOS 27/10/16

La comissió de seguiment de ràtios ha tingut el següent punt de l’ordre del dia:

1. Constitució de la comissió de seguiment de les ràtios del curs 2016-17.
2. Situació de les ràtios als centres d’infantil i primària. Exposició
3. Torn obert de paraula.

Se’ns ha fet entrega de la relació de centres per municipi, professors, alumnes… encara que no desglossat per grup classe, aquesta relació només l’hem poguda veure per pantalla.

Alternativa no entén perquè no es pot facilitar aquestes dades directament, per a la nostra consulta, si bé, se’ns ha dit que si ho sol·licitam no tendran problemes per facilitar-nos les dades.

Per part de la Conselleria s’exposa que s’han prioritzat els alumnes de 4t d’Infantil, encara que hi ha hagut dificultats degut a dos factors:

1. El fet que hi ha centres que no han volgut desdoblar cursos, per a no perdre espais ( en aquest cas han enviat 1/2 mestre més o 1 en cas de 3 línies) i d’altres que sí (on s’ha enviat 1 mestre més).

2. El gran augment de nouvinguts, que per exemple, en els centres d’Alcúdia, la situació s’ha desbordat.

També s’han rectificat aquelles ràtios de primària que superaven els 25 alumnes.

La Conselleria insisteix que en aquests moments les escoles que superen les ràtios establertes estan en llista d’espera perquè necessiten el vist-i-plau de la Conselleria d’Hisenda.

Alternativa insisteix una vegada més que no estam d’acord amb es tractin les xifres de manera global i fent mitjanes. Conselleria argumenta que ho fan per seguir un criteri objectiu. Nosaltres seguim pensant que les mitjanes estan bé per fer estudis, però no pel dia a dia dels centres.

La Conselleria insisteix que moltes vegades el problema es troba en una distribució poc adequada  dels recursos humans i que, en aquest punt estan implicats tant equip directiu com el claustre, i que aquest darrer és el que ha de donar el seu consentiment a la planificació. Alternativa creu que sobre aquest tema els inspectors serien els que haurien  d’assessorar i verificar que els recursos de l’escola, estan ben optimitzats.

Alternativa manifesta que en la majoria de centres en aquests moments pateixen de manca d’espais i això només té una solució: la construcció de de noves infraestructures.

Alternativa ha demanat quan i com podrem saber, d’una vegada per totes, quina és la planificació que té la Conselleria al respecte. Han assegurat que probablement d’aquí a un mes. El que sí han dit és que a Palma la Zona B serà prioritària a efectes d’escolarització.

La Conselleria ens ha fet saber que per tenir dades reals de tots els centres, és necessari que s’introdueixin correctament totes la dades,  al gestib, per exemple, metres quadrats de les aules… D’aquesta manera es pot fer un seguiment real.

Per acabar, volem recordar que és una comissió que no té efectes de mesa, només és de caire informatiu. També vos volem dir que si detectau problemes de ràtios en els vostres centres ens ho feu arribar per a fer un seguiment més exhaustiu.

COMISSIÓ DE RÀTIOS 27/10/16