VALORACIÓ DE L’INICI DE CURS 2018-2019

Passats uns dies de l’inici de curs podem considerar que ha estat bastant bo pels docents, l’alumnat i les famílies: Molt docents s’han estrenat com a funcionaris en pràctiques el gran número dels quals eren anteriorment docents interins; durant l’estiu s’han dut a terme actuacions en les infraestructures, entre d’altres.

No obstant, podem estar satisfets? No. Gens.

INFRAESTRUCTURES
Encara queden molts barracons en els centres de les Illes. Ens diuen que hi ha dificultats administratives per fer més via en les construccions en molts municipis. No hauria de ser una prioritat en la gestió dels permisos urbanístics per infraestructures escolars? No hi hauria d’haver un pacte entre les diferents administracions sobre aquest tema?

LLEI D’ENSENYAMENT LOMQE
No hauria d’estar derogada aquesta llei que no ha tingut mai el consens de la comunitat educativa? Aquesta derogació és una reivindicació de l’Assemblea de Docents IB.

PRESSUPOSTOS
Encara no arribam ni tan sols al 3% del PIB. EL partit governant a l’Estat Espanyol i a les Illes tenen al seu programa electoral el 6%. Malgrat s’hagi anunciat que per primera vegada a la història de les Illes s’arribarà als 1000 milions d’€ en educació, considerant el retard que acumulem, continua essent del tot insuficient.

RÀTIOS
Les ràtios que pateixen molts grups són abusives. És i ha de ser una de les principals batalles: baixar ràtios implica una millora en la qualitat de l’edudcació i també en la qualitat de les condicions laborals docents.

CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL I FAMILIAR
Els pares de fills petits haurien de poder conciliar la vida familiar i laboral (entrada de sortida a les 9 hores, per exemple).

SITUACIÓ DELS DOCENTS
No hauríem de tenir el mateix complement de residència que els companys de les Illes Canàries? L’habitatge segueix sent un punt negre pels funcionaris que s’han de desplaçar a una illa diferent de la seva.
No hauríem de tornar a les 18 hores lectives reals en secundària? No hauria d’estar unificat l’horari de secundària i primària? Això permetria tenir més temps per coordinacions, preparació de classes, projectes, per reflexionar.
No haurien de ser les primeres proves del concurs-oposició no eliminatòries? Que tothom pugui demostrar la seva vàlua. No mereixen els opositors aprovats però sense plaça un reconeixement a la seva vàlua?
No es mereix l’educació 0-3 anys estar regulada per la Conselleria d’Educació? És una etapa importantíssima en la formació de la persona i les administracions haurien de vetlar perquè fos excel.lent amb professionals formats. El govern de les Illes Balears hauria d’escoltar l’Assemblea de 0-3 per regular aquesta etapa.

No ens mereixem els docents un Col·legi professional propi? És una reivindicació de l’Assemblea de Docents IB. Seria un lloc de reflexió transversal des de l’educació 0-3 a educació superior on tots, voluntàriament, ens podríem trobar per debatre i fer propostes sobre la nostra matèria, l’ensenyament. Seriem interlocutors directes del govern en matèria educativa.

Des des que estem a la Mesa Sectorial, tot i la insistència, no s’ha aconseguit equiparar-nos el fons social al de sanitat, per exemple, ni tan sols modificar el decret ni recuperar les retallades.

Ja és hora d’acabar de recuperar les condicions sociolaborals pendents i plantejar la recuperació salarial dels docents, després de molts d’anys perdent poder adquisitiu en una comunitat on els cost de la vida puja any darrera any.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *