Valoració de la proposta de pressupost del govern de les Illes Balears

Des de la pàgina web del govern (http://www.caib.es/govern/pidip/dadesComunicat.do?lang=ca&codi=8834860) es pot llegir:

Al titular:  “Consell de Govern: Aprovat el projecte de Pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2016, per un total de 4.241 M€”

I a un dels paràgrafs:

“Els pressupostos del gir social a l’esquerra

a Sanitat la pujada de la dotació és d’un 5,6% i d’un 5,4% a Educació…”

Des d’Alternativa creiem que si el projecte de Pressupost de la Comunitat Autònoma per al 2016 té aquests augments pel que fa a sanitat i educació i recordem que a educació es dedica, ara mateix, un 2’81% del PIB i, es pretén (aprovat en Consell de Govern) un augment del 5,4% sobre aquesta xifra, la qual cosa suposa arribar a un fantàstic 2’96% del PIB destinat a educació. Recordem que la mitjana estatal és del 4,5% del PIB destinat a educació i que organismes internacionals recomanen un 6%. Suposant que el PIB no s’hagi incrementat. La qual cosa amb una temporada turística com la passada no sembla gens probable, el que fa pensar que aquest percentatge encara sigui menor. No sabem en què es diferencien aquests pressupostos dels de l’anterior govern del Senyor Bauzá, en matèria educativa.

Amb aquest projecte de pressupostos, demandes de ràtios alumnes/docent menors són una quimera, l’augment de professorat d’atenció a la diversitat també, igualment les beques de menjador o de transport, per no parlar de les infraestructures noves o d’eliminació de l’amiant. No és d’estranyar que els docents consultats en un percentatge prop del 70% hagin dit no a un acord. El què hagués estat estrany és que el signessin.

Perquè després ens acusin de fer una vaga política. Estem, a efectes pràctics, en una situació igual a l’anterior.

logo alternativa