Una prioritat per Conselleria?

Avui hem sabut per Acord del Consell de Govern publicat que finalment s’ha aprovat la creació del centre de Formació, Innovació i Recerca per a l’exercici de la Direcció Escolar de les Illes Balears CFIRDE-IB.

A la mesa extraordinària de dia 12 d’abril, on es va presentar l’esborrany, des del Sindicat docent Alternativa vam votar en contra de la creació d’aquest nou organisme perquè no en veiem cap de necessitat, més en la situació econòmica en què ens trobam. Temem que es propicii una professionalització de la funció directiva per perpetuar el càrrec apartant la participació democràtica dels claustres.

Per altra banda, pensem que aquesta formació específica ja es fa en els CEPs. A més, si es necessita millorar-la perquè tingui més qualitat basta reforçar els equips d’assessors o dissenyar la formació d’una altra manera potenciant els grups de treballs i seminaris específics.

També volem mostrar el nostre desacord amb la manca de diàleg i intercanvi de la Conselleria d’Educació pel que fa a aquest tema, amb el vot en contra de la majoria de sindicats.

Recordar, una vegada més, que els docents encara tenim reivindicacions com el fer efectiu el complement del 2’9%, el complement de residència, la reducció de ràtios, les hores lectives a 18/23…