Som docents, no psicòlegs!

La salut mental dels joves no pot ser un tabú a la societat.

El Sindicat Alternativa demana la incorporació de psicòlegs als centres educatius.

Les xifres són esgarrifoses: 11 suïcidis diaris. La cura de la salut mental dels integrants de la societat actual ha de ser una prioritat, i més si pensem en els joves, el futur de la societat.

L’espera mitjana per atendre un nen o adolescent dins el circuit de la sanitat pública és de 3 mesos, i això pot ser tard. Les conductes autolítiques han augmentat de forma preocupant, i s’estan produïnt fins i tot als centres educatius. Els docents no som psicòlegs ni infermers. No tenim capacitat  per atendre certes situacions i no n’hem de tenir, per això som docents, no sanitaris.

Si bé és cert que s’estan fent petites passes i des dels diferents elements del sistema educatiu ja s’han fet demandes (Associacions de pares, Consells Escolars Municipals, Ajuntaments…) i hi ha disposició per part de la Conselleria amb el conveni signat recentment per Convivèxit; el problema és molt més greu.

Cal una aposta ferma per part de totes les Conselleries implicades: educació, afers socials, Salut…fins i tot Mobilitat i Habitatge,  per establir la figura de l’infermer  escolar i personal especialitzat en psicologia infanto-juvenil. La responsabilitat de detectar i tractar aquests aspectes no pot recaure en els docents.

Aprofitem per recordar que si no es solventa el problema de l’habitatge, s’augmenten els complements de residència del personal essencial i es creen incentius que afavoreixin que docents i sanitaris vulguin venir a les Illes (especialment Eivissa i Formentera), per molts convenis que es signin no hi haurà personal per dur els projectes a terme.

Ha arribat el moment de projectar vivendes de protecció oficial, des de l’IBAVI,  en règim de lloguer a un preu assequible per aquests treballadors.

Des del Sindicat Alternativa demanam, des dels inicis del curs passat, la incorporació d’aquests professionals als centres educatius de tots els nivells i etapes.