Resum mesa sectorial . Noves mesures COVID.

A la mesa sectorial d’educació extraordinària s’ha tractat la modificació de la Resolució conjunta del conseller d’Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum per la qual es modifiquen les resolucions conjuntes de 3 i 25 de setembre de 2020 que modifiquen la Resolució de 6 de juliol, sobre l’aprovació de les mesures excepcionals de prevenció, contenció, coordinació i d’organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 20-2021.

A la reunió el Director General de Planificació i centres, Antoni Morante, ha exposat les modificacions proposades , per poder adaptar-se a l’evolució de la pandèmia.
• Mesures encaminades a millorar la higiene respiratòria mitjançant l’increment del tema mínim de ventilació abans de l’inici i a cada canvi de 15 minuts. A la vegada la conselleria finançarà la compra d’aparells mesuradors de la qualitat de l’aire i la introducció de filtres EPA als llocs on la ventilació no sigui suficient.
• Canvis al protocols aplicables als ensenyaments d’Educació física, proposats pel docents d’aquesta especialitat.
• Especificació i millora del redactat, on es regulen les sortides extraescolars.
• Canvis als protocols del transport escolar , diari i a les d’activitats extraescolars.
• Provisió de mascaretes amb homologació FFP pels docents d’Educació infantil.

Per part d’ Alternativa, hem valorat positivament alguns dels punts proposats, però hem remarcat la divergència de regulacions entre dins i fora de l’escola. Aquest fet fa que els grans esforços que estan fent cada dins els docents per complir els protocols sanitaris, quedin diluïts quan la normativa fora de l’escola és molt més laxa. Per això hem demanat que es regulin al mateix nivell tots els àmbits. La conselleria ha informat , que la majoria de casos es donen fora de l’entorn escolar, i estan treballant en una proposta semblat a la proposada on s’establiran restriccions en funció del risc de cada activitat.

També hem demanat que millori la coordinació de EDUCOVID per evitar que es donin respostes diferents a situacions iguals , quan es detecten positius, contactes estrets etc..
Alternativa també ha plantejat la necessitat d’abordar una reducció dels ràtios a les unitats que no s’ha pogut fer, perquè estan treballant amb ràtios molt alts que dificulten el compliment de les distàncies i les mesures de seguretat. També hem plantejat la necessitat d’analitzar la situació dels ensenyaments semipresencials, per poder millorar el seu funcionament . Des de conselleria ens han comunicat que estan analitzant la situació de la semipresencialitat i que a les properes setmanes ens convocaran a una Mesa sectorial específica per analitzar el començament del curs.