Resum Mesa Sectorial 15 març 2019.

 

A la mesa sectorial de divendres dia 15 de març vàrem tractar les qüestions relacionades amb les convocatòries per cobrir places d’assessors de formació i de directors de centres de professorat, així com les places en el Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic i el camp d’aprenentatge de Formentera.

La Directora General d’FP, Maria Alorda va exposar l’evolució i el funcionament dels centres de formació del professorat. Del curs 2015 al 2019 s’han incrementat en 17,5 els assessors del CEP.

Pel curs 2019-2020 les places d’assessors de formació s’amplien a 47. Les 20 places que s’ofereixen en aquesta convocatòria són de nova creació, no cobertes en darrera convocatòria o places desertes per no renovació.

Alternativa va demanar si la Conselleria té previst l’ampliació d’assessors a CEPs sobre coeducació per a poder fer una aposta ferma i transversal sobre un tema que no considerem que s’ha de deixar en mans del voluntariat docent.

Per poder participar en les places d’assessors de formació i les places en el Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic i el camp d’aprenentatge de Formentera, recordar que cal:

  • Ser funcionari de carrera en servei actiu. En concret pel Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic el servei actiu ha de ser del cos de professors de secundària de l’especialitat de matemàtiques. I en el cas de la plaça en el camp d’aprenentatge de Formentera, el servei actiu ha de ser del cos de mestres.
  • Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu. En els cossos abans esmentats.
  • Tenir una experiència docent de 5 anys, com a mínim, impartint docència directa a l’aula.

Torn obert de paraula:

  • Negociació d’un acord de millora a l’educació pública. Per part d’Alternativa vàrem tornar a demanar sobre l’acord de millora que va proposar el Conseller i que ara com ara no s’ha concretat.
  • Negociació motius d’exclusió per formar part dels tribunals.  En data 11 de març s’ha publicat la Resolució per la designació dels tribunals així com els seus motius d’exclusió. Des d’Alternativa vàrem fer una queixa, de que aquesta resolució no ha estat negociada a la mesa sectorial. En aquesta resolució s’ha eliminat la causa d’exclusió dels funcionaris que durant el curs han demanat una reducció de jornada. La petició d’una reducció de jornada majoritàriament està motivada per motius de conciliació familiar o cura de familiars. Nosaltres considerem que aquesta casuística hauria d’estar inclosa com a motiu d’exclusió. Vàrem demanar a la Conselleria que rectifiqui  la resolució i afegeix aquest motiu d’exclusió. La conselleria es va comprometre a rectificar aquest punt.
  • Alternativa va demanat al Director General d’Innovació explicacions sobre la nota sortida a premsa on es diu que la Sala del Contenciós del TSJB ha acceptat un recurs de de la Asociación Nacional de Editores de Libros y Material de Enseñanza(ANELE) i ha condemnat al Govern per promocionar el material d’una única editorial de forma poc transparent.

Segons el Director General davant la baixada detectada sobre matemàtiques per part dels alumnes en els centres, varen encarregar un estudi sobre diversos mètodes sobre les matemàtiques, veien, que un mètode d’origen canadenc havia donat bons resultats, va proposar a una serie de centres la possibilitat de dur-ho endavant, per això hi havia un material d’una associació sense ànim de lucre que té un material fet sobre aquest mètode.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *