RECUPERACIÓ DEL COBRAMENT DE L’ESTIU DELS INTERINS, JA I PER A TOTHOM!!

L’any 2012 dins un context de retallades generalitzades a l’educació es va suspendre el pagament de la nòmina de l’estiu als interins que no tenien vacant per a tot el curs. Al punt 8 de la taula reivindicativa de l’assemblea de docents, exigíem “La contractació dels interins durant els mesos de juliol i agost” exigència que avui en dia no s’ha materialitzat.

Des d’Alternativa, hem reiterat en tots els àmbits on tenim representació, la recuperació immediata del cobrament de l’estiu dels interins, perquè no entenen en cap cas que pugui existir discriminació salarial en funció del tipus de contractació.

La falta de contractació els mesos de juliol i agost és un greuge comparatiu entre els docents que, fent la mateixa, no només cobraran menys, sinó que, a més, deixaran de sumar la puntuació d’experiència corresponent a aquests dos mesos, fet que condiciona l’obtenció d’una plaça en el futur.

Des del Govern, sempre ens remetien a l’acord marc, que preveu aquesta recuperació a l’estiu del 2018. Tot i no compartir l’ajornament en la recuperació de la igualtat en la retribució dels interins, confiàvem en el govern i que aquesta recuperació seria de forma completa i per tots els interins, inclús que els interins que  no arriben als famosos 5 mesos i mig rebin la part proporcional per assolir el principi de mateixa feina mateix sou.

El conseller es va comprometre a fer efectiu el pagament de l’estiu als pressupostos del 2018. Als pressupostos que ara s’estan tramitant al parlament, hi figura la recuperació del pagament de l’estiu, però només als que tinguin contracte al 30 de juny. Això, a la pràctica, significa que molt pocs companys cobrarien l’estiu. A tall d’exemple, un company que treballi gairebé tot el curs, per acumulació de substitucions però sigui cessat  el 25 de juny per incorporació del titular, continuaria sense cobrar l’estiu com ve succeint des de fa ja molts anys.

Quan des d’Alternativa exigim la recuperació dels drets, ho exigim per a tothom i sense fer mangarrufes administratives, que a la pràctica deixin en paper banyat els compromisos del govern.

Mateixa feina, mateix sou i per a tothom!!