Recollida de valoracions de la proposta definitiva del segon acord marc

Des del Sindicat docent Alternativa hem iniciat una recollida de valoracions dels nostres afiliats sobre la proposta definitiva del segon acord marc. La recollida de valoracions finalitza dimarts a les 9:00.  Validarem les respostes amb el correu electrònic. Hem demanat si es valora la proposta de forma positiva, negativa o no es vol valorar. També, com sempre feim, seguim recollint aportacions. La decisió final la prenem entre tots i totes.

Durant els darrers mesos s’han dut a terme negociacions sobre el nou acord marc forçades per la pressió dels sindicats. Com ja hem dit, aquesta proposta arriba 4 anys tard. Hem vist com la proposta ha anat canviant i incorporant aspectes cabdals així com la calendarització de molts de punts.

Tot i que la versió definitiva incorpora propostes del Sindicat Alternativa, sabem que no és un document perfecte i que no es resolen a curt termini alguns problemes generats per aquesta conselleria: ràtios elevades, excessiva burocratització de la tasca docent, aplicació urgent de la LOMLOE…Des d’Alternativa seguim lluitant per aconseguir millores laborals i socials dels docents.

Algunes propostes són la reducció d’hores lectives (18h a Secundària i  23 a Primària), la reducció de jornada per a tots els docents no motivada, l’actualització del fons social que demanam des del 2015, la recuperació IT des del primer dia, equiparació de permisos per interins i funcionaris de carrera o la necessitat d’un pla de postestabilització amb mesures per no deixar interins al carrer.

Les retribucions de la carrera professional és un dels aspectes que caldria millorar ja que està enfora de l’equiparació amb altres treballadors funcionaris de la mateixa categoria. Així i tot,  s’enceta el camí per començar a cobrar ja aquest 2023 un complement reclamat únicament per Alternativa. Seguirem lluitant per l’equiparació amb els funcionaris d’altres conselleries de mateix nivell. No entenem la classificació de centres que fa la Conselleria i que crearà centres de primera de segona i de tercera per la diferència en el pagament d’aquest complement.

Text complet de la proposta d’acord marc a: http://www.sindicatalternativa.cat/proposta-de-segon-acord-marc/

Formulari per afiliats i afiliades: aquí

*Si no formes part d’Alternativa però ens vols enviar propostes i suggeriments ho pots fer a info@sindicatalternativa.cat