Junta de personal Docent no Universitari de Menorca

Una vegada reunit el plenari dia 13/03 al CEPA de Ciutadella es varen prendre les següents decisions:

-Modificació i Aprovació del Reglament.
-Pactar continuar amb el logo que tenia la Junta de les Illes Balears incorporant-hi el mapa i el nom de Menorca.

-Creació d’ un e-mail per a temes de la Junta.

-Sol.licitar un espai web a la página web de al JpdnU de les Illes Balears, on poder penjar la documentació i les resolucions aprovades.

-Nomenament dels delegats de Prevenció de Riscos de Menorca. En aquest tema no hi havia acord ja que l’ STEI proposava: 2 STEI, 1 UGT, 1 ALTERNATIVA i 1 ANPE i CCOO i UOB varen proposar que es fes una dotació d’ un delegat per a cada sindicat ( 5 delegats actualment i que quedés un sindicat sense delegat (UOB) a l’ espera que el setembre se’ns dotes d’ un delegat més). Alternativa i la resta de sindicats exceptúant STEi i ANPE varen donar suport a aquesta opció però es va decidir votar i va guanyar la primera proposta amb els vots afirmatius d’ STEI i ANPE i negatius d’ ALTERNATIVA; UGT CCOO i UOB.

De les propostes que va fer ALTERNATIVA es varen aprovar les següents:
Reclamar millores sociolaborals:
1- Millores salarials que reverteixin la pèrdua de poder adquisitiu,
2- Reducció hores lectives reals 18h secundària i 23h a primària, que es reflecteixin directament en les quotes de professorat dels centres.
3- Reclamar el complement de residència igual que a les Illes Canàries.
– Garantir dret conciliació familiar en relació a l’ elaboració del horaris del professorat i poder donar les hores lectives dels majors de 55 sense haver d’ estar condicionats les disponibilitat dels centres demanant a la Conselleria que assigni hores a la quota de professorat per tal de fer-ho possible.
– Composició de tribunals per poder garantir procés transparencia , millorar retribució,inici oposicions i drets abstenció.
També es varen aprovar propostes com :
-Reclamar que es facin meses a Menorca, ( proposta feta per ALTERNATIVA i UOB)
-Defensar el model autonòmic i competències de les CCAA,(UOB)
-Demanar que en cas que no hi hagi tribunals d’ algunes especialitats a Menorca es pugui fer aquí la primera part de l’ examen com es fa amb les PBAU,
-Començar les oposicions dia 26 per garantir funcionament dels centres, evitar començar en dissabte i minimitzar costos desplaçaments.

Per a la propera permanent va quedar pendent redactar les propostes per fer arribar a lnspecció Educativa i la de reclamar a Conselleria que financi les despeses del delegats per poder assistir a les Meses Sectorials.