Pla Postestabilització: excedències voluntàries sense requisits

Els resultats dels processos d’estabilització, de les oposicions a nivell de Comunitat autònoma i del nou paradigma d’interins, implicaran moviments d’illa de lloc de treball durant els propers anys, per això demanam de forma urgent que les excedències voluntàries es puguin demanar a partir de setembre i també s’incloguin als funcionaris en pràctiques i al col·lectiu d’interins.

Davant el daltabaix que ha suposat aquest procediment d’estabilització gestat des de Madrid que no ha tengut  en compte la nostra realitat  pluriinsular, demanam facilitar i no posar impediments administratius als docents que demanin reduccions de jornada i excedències que els permeti adaptar-se a aquesta nova situació, que ja tendran prou dificultats.

Facilitar aquest tipus d’excedències seria una mesura per tal de facilitar la conciliació laboral i familiar així com també afavoriria la contractació de nous interins, dins  del pla postestabilització que va proposar Alternativa i que està recollit dins el darrer acord marc.