MESA SECTORIAL 27/11/17

Ahir a la Mesa Sectorial es van tractar els següents punts:

1. Indemnitzacions per raó de servei dels equips d’orientació.
  1. Proposta d’acord per compatibilitzar dos llocs de feina al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears per les assignatures de fonètica i idiomes corresponents als idiomes d’italià, francès, Alemany i anglès.
  1. Torn obert de paraules.

Per raons de temps primer es va tractar el punt 2 de l’ordre del dia, en el que Alternativa va fer constar que en aquells casos que s’hagués d’utilitzar aquesta forma per problemes de mancança de personal, s’informi als sindicats per no trencar la transparència a l’hora de la contractació, si bé, també varen expressar a necessitat de trobar solucions per consolidar les plantilles al Conservatori.

El primer un de l’ordre del dia que va passar a ser el segon Alternativa va manifestar que, s’havia demanat una reunió des del mes de setembre per a tractar els punts laborals on aquest col.lectiu es veia afectat i no només sobre indemnitzacions, se’ls va lliurar una bateria de peticions que aquest col.lectiu ha fet arribar als diferents sindicats. Alternativa va fer constar que es volia que es convocàs una mesa de treball prèvia a la mesa sectorial sobre el model d’orientació, ja que, aquest model és prou important perquè es puguin discutir punt per punt per arribar a consensos, abans d’arribar a la mesa.

Sobre el punt el concret que estava a l’ordre del dia el director general d’innovació va explicar que el canvi que s’hi havia produït era perquè se’l va avisar que incorrien en un error segons el decret, una vegada llegit se’ls va fer veure que el problema era al parlar de Municipi i no de localitat. Per tant tots els presents varen instar a la Conselleria a seguir aplicant l’anterior criteri tal com avala l’article 3 punt 2 on especifica “… les derivades dels recorreguts realitzats pel personal docent entre centres educatius situats a localitats distintes i pels educadors de medi obert en les visites a menors”. (BOIB)

Al torn obert de paraules:

La directora general de personal docent, Rafi Sànchez, ens ha explicat que a la darrera reunió a Madrid pareix que els nous temaris per les oposicions no entraran en vigor fins al 2020, que tindrem 1 bolla més per triar tema, que la fase de concurs puja a un 40% i l’experiència docent puja de 5 a 7 punts assolint el màxim amb 10 anys d’experiència (Com ja havíem informat).

Alternativa, va tornar a manifestar el seu desacord en la forma que es vol recuperar el cobrament de l’estiu dels interins i va exigir una recuperació per a tots els interins, tinguin o no contracte el 30 de juny. La directora general, va informar que es tractava d’un problema tècnic-legal, i que ells han reflectit als pressupostos un import d’uns 5 milions d’euros que permetria recuperar aquest dret a tots els que treballin més de 165 dies. La directora General , va informar que ha traslladat la proposta d’Alternativa de fer liquidacions a cada finalització de contracte que possibilitaria el cobrament a tots els interins en proporció dels dies treballats, tant si arriben a 165 dies o no.

També se’ns va informar que al final funció pública ha decidit que es pugui revisar el decret de fons social des de cada conselleria de manera individual, precisament avui que hi ha hagut la reunió de fons social s’ha demanat que es faci una mesa de treball prèvia a la sectorial d’aquesta manera poder tractar punt per punt.