Mesa Sectorial 26/11/2015

A la mesa sectorial de dijous,26 de novembre de 2015, amb l’ordre del dia:

Proposta d’acord per la recuperació de la paga extra i dels sexennis.

Es tracta el punt 9 de la Taula reivindicativa pel qual l’Assemblea de Docents de les Illes Balears va convocar una vaga indefinida encara vigent.

-La situació jurídica és la mateixa que existia en el mes de juliol quan es van convocar els comitès de Vaga per arribar a acords puntuals que afectaven a la taula reivindicativa i es va ratificar posteriorment en la Mesa Sectorial. Demanem que s’actuï de la mateixa manera que amb el punt de la substitució immediata de docents.

-Instem al Conseller, Sr. Martí X. March, que convoqui el comitè de vaga de l’Assemblea de Docents i tanqui definitivament el conflicte educatiu que va encetar el Govern anterior.

-Per coherència, no hem participat de la negociació d’aquesta Mesa Sectorial.

No obstant això, no ens oposem, de cap de les maneres, que els docents recuperin tots els drets perduts durant tots aquests anys i, com expliquem en línies superiors, instem al conseller a arribar a acords amb el Comitè de Vaga de l’Assemblea de Docent i no menystingui la gran força que ha tingut aquest moviment durant els darrers quatre anys.

La mesa sectorial ha arribat als acords que podeu consultar aquí.

Recuperació sexennis i paga extra

Les principals novetats són:

Recuperació Paga extraordinària de 2012: 12’5% primer semestre de 2016 i la resta amb data límit gener de 2017.

-Aixecament  de sexennis: tots els col·lectius els començaran a cobrar el setembre de 2016 (sempre que compleixin els requisits mínims de formació)

cropped-logoalternativa.png

2 pensaments sobre “Mesa Sectorial 26/11/2015

1. En una mesa sectorial anterior haveu dit que en la nomina de novembre de 2015 cobrariem el 25% de la paga extra que no vam cobrar al 2012 y ara resulta que en novembre, res i a mes a mes en gener de 2016 el 12,5%. Em podeu explicar aquesta incongruencia? Gràcies.

1. Graciela, potser no ens hem explicat del tot bé. La situació respecte a la paga extraordinària de 2012 és la següent:

desembre 2014: Es va recuperar el 25%
      desembre 2015: Recuperarem el 25%

Segons l’acord signat ahir la resta de la paga extraordinària es recuperarà de la següent manera:
      12’5% primer semestre de 2016
      la resta (un 37’5%) amb data límit gener de 2017

A canvi, a partir del setembre del 2016 es descongelaran els complements per formació (sexennis).