MENYS PRESSUPOST PER L’IBISEC

Segons informacions aparegudes avuí en premsa, el pressupost de l’IBISEC minvarà un 32,5 % el proper any.

Per contra, la despesa en assessors del govern s’incrementarà un 16,5 %.

• NO POT SER que el servei encarregat de la creació de nous centres escolars i de cuidar de les infraestuctures educatives tingui un pressupost minvant. En part, la seva feina repercuteix en la baixada de ràtios i l’eliminació de barracons a les escoles, en definitiva, tenir una educació digna i de qualitat.
  • Ara  que havíem iniciat la inversió en infraestructures, no s’ha de frenar-la sinó al contrari, accelerar-la perquè això condicionarà els espais disponibles en el futur per poder assolir una vertadera millora de les condicions del sistema educatiu a les illes.
  •  Posem un parell  d’exemples:                                                                                                              Fa 30 anys que a Palma, concretament a Son Ferriol, es reivindica un IES; al darrer ple del Consell Escolar de Palma Alternativa va preguntar sobre com estava aquest tema, sabent que l’ajuntament ja tè els terrenys. I ara què? No hi han doblers per construir-lo?                                                                                                                                                     A Eivissa també fa molts d’anys que escolten promeses sobre una Escola d’Arts i una nova seu per la EOI però no arriben…A Formentera  tot i que hi ha noves obres actualment hi ha 9 prefabricades.
  • Adjuntam el pressupost de l’IBISEC pel 2020: https://drive.google.com/open?id=0B4HbBe8-w46LTlJZVEIxRWhHSFZ1djUyN0dLWUpRS2tReUZN

Queda molt lluny, cada vegada més, el 5% del PIB per Educació.