Junta de Personal Docent No Universitari. Mallorca

Plenari 14/10/2020

El Plenari de la Junta de Personal docent de Mallorca s’ha reunit a través de videoconferència.

En el primer punt de l’ordre del dia, s’ha aprovat la resolució de valoració d’inici de curs 20-21. La podeu llegir aquí.

En el segon punt, s’ha aprovat demanar una Mesa Sectorial d’educació amb tots els departaments per fer una valoració d’aquests primers dies de classes i tot l’entorn educatiu.

S’ha valorat l’opció de dur a terme mobilitzacions per reclamar recursos i posar en evidència que la situació als centres escolars no és de normalitat. A més de recordar que les condicions sociolaborals dels docents s’han vist mermades i, en conseqüència, la qualitat pedagògica.

S’intentarà tancar un acord unànime en la propera comissió permanent, la setmana vinent.

A més, es treballarà en un document per reunir totes les peticions sociolaborals de la Junta de Mallorca.

Plenari 26/6/ 2020

Llegeix el resum aquí

Plenari 6/2/2020

Llegeix el resum aquí

Plenari 9/10/2019

El dia 9 d’octubre de 2019 ha tingut lloc el primer plenari del curs de la Junta de Personal Docent de Mallorca. S’han tractat els següents temes:

1-El president de la Junta de personal docent de Mallorca ha fet una proposta de resolució per fer una valoració d’inici de curs. Moltes aportacions dels diferents grups van fer que el president es comprometés a fer les modificacions i ampliacions necessàries i es va delegar a la mesa permanent, convocada per a la setmana vinent dimecres 16, l’aprovació definitiva.

Alternativa va demanar afegir a la resolució punts que fessin referència a la millora necessària del pressupost en educació i el rebuig a les religions a les nostres escoles.

2-La Junta de personal docent de Mallorca es va pronunciar per unanimitat en contra del sistema de marcatge de l’horari dels docents. Ara es durà a les Juntes de personal de les altres illes per fer un comunicat conjunt.

3-Com a propostes d’actuació vam demanar establir mecanismes clars de coordinació de les Juntes de Personal docent no universitari de les Illes Balears.

Algunes entitats van demanar la votació d’una altra proposta encaminada a “encoratjar” els docents a la insubmissió amb el marcatge horari. En aquest punt , des d‘Alternativa,  vam dir que no ens podíem posicionar perquè era necessària una consulta prèvia entre companys i companyes, a més de no poder-se votar per no estar inclosa en l’ordre del dia.

Es va delegar la votació definitiva i aprovació a la mesa permanent que hi haurà el proper dimecres.

Us recordem que el dia 29, tal com ha sol·licitat Alternativa, la Conselleria d’Educació, Universitat i recerca ha convocat una mesa sectorial per tractar concretament el marcatge horari dels docents.

Abans de la finalització de la sessió, vam recordar la necessitat de pressionar la Conselleria i el Govern per avançar i aconseguir uns pressupostos dignes per al sistema educatiu de les Illes Balears, que permetin millorar infraestructures, baixar ràtios i millorar les condicions sociolaborals dels docents.