Inici de curs 20/21

Comença el curs 2020/21 i, malgrat haver-nos passat bona part de l’estiu treballant, reunint-nos i fent propostes a Conselleria, no ens sentim escoltats. Malgrat la nostra oposició i advertències, el Govern ha decidit començar amb “normalitat” el curs.

No hem deixat de mostrar la nostra preocupació davant de la gestió que s’ha dut a terme per part de Conselleria. Entenem que les mesures que s’han pres són sovint contradictòries quan entram a la realitat dels centres. Aules amb 20 taules i cadires on no hi ha la distància física que ens recomanen les autoritats sanitàries, alumnes que hauran de portar la mascareta 5 hores seguides i no podran jugar amb normalitat amb els seus companys sense pensar com afectarà aquesta situació al seu desenvolupament emocional,  docents que no tenen clar quantes hores hauran de treballar per a poder programar i gestionar els continguts que suposadament han d’impartir a la mateixa vegada que han de tenir cura de la salut física i emocional de l’alumnat sense ser metges, incertesa pel que fa a la gestió dels casos positius de COVID a les aules…No podem entendre la falta de previsió de la Conselleria ni del Govern pel que fa a la possibilitat d’estar en una segona onada ni tampoc la manca de preparació de l’escenari B (semi-presencial).

El resultat davant les nostres demandes ha estat l’habitual  des que va començar el curs passat: no ens escolten. La manera d’actuar del Conseller d’Educació s’ha convertit en un hàbit; primer es convoca una roda de premsa on s’anuncien les mesures i després es fan les meses informatives on la negociació ha desaparegut.

La situació epidemiològica no és favorable per la convocatòria de vagues, manifestacions i altres accions presencials, però no per això deixarem de reivindicar i demanar millores tant en el sistema educatiu com en les nostres condicions laborals. Perquè volem educació de qualitat i tenim clar que en aquestes condicions és impossible.

Així i tot, com tots els cursos, des del Sindicat Docent Alternativa us volem desitjar un molt bon curs i molta força per a aquest curs tan estrany. Com sabeu, sempre estarem a la vostra disposició!