Infraestructures i qualitat en l’educació!

La Conselleria d’Educació i Formació professional ha de resoldre els problemes d’infraestructures acumulats en aquests darrers anys  i que perjudiquen greument la qualitat educativa.

La falta d’espais no permet que els Centres puguin establir les ràtios adequades per dur a terme les activitats lectives.

A més, i es dona de manera sostinguda el temps, la població escolar augmenta. Les matrícules extraordinàries fan pujar el número d’alumnes que necessiten una atenció específica per fer que s’integrin ràpidament al centre. Això només s’aconsegueix reduint ràtios. Tenir pocs alumnes per aula permet que l’atenció sigui personalitzada per tal que sigui eficaç. 

Si la situació de la pandèmia ha tingut alguna cosa positiva és comprovar que una ràtio baixa redueix conflictes a les aules i, en conseqüència, generi possibilitats reals d’aprenentatge.

En espais concrets, com Palma o Eivissa, s’agreuja la situació encara més. La falta d’inversions històrica provoca trastorns en la matriculació deixant en mans de l’escola privada subvencionada (concertada) l’escolaritat de molts alumnes que crea segregació i disrupció social impròpia d’una democràcia moderna.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *