I l’allotjament dels docents, què?

Hem llegit a premsa que el Govern de les Illes Balears destina 200.000 euros per poder facilitar allotjament gratuït als treballadors sanitaris que es desplacen a les Pitiüses. Podeu llegir la notícia aquí

Des del Sindicat Alternativa valoram positivament aquesta decisió del GOIB que facilita que tots els ciutadans ens veiem beneficiats davant la manca de personal sanitari a les Illes;  però volem recordar que el col·lectiu docent fa anys que fem peticions semblants pels companys docents que s’han de desplaçar per cobrir places a altres illes diferents de la de residència. És ben sabut que a Eivissa i Formentera hi ha una problemàtica greu d’habitatge pels docents, cosa que vam denunciar a la campanya Som docents, no turistes del maig del 2016.  Fins i tot el febrer passat la Junta de Personal Docent no Universitari d’Eivissa i Formentara reunida amb la Directora General de Personal Docent i altres càrrecs de la Conselleria d’Educació va tractar la qüestió i va proposar solucions.

S’ha de dignificar la tasca dels docents,  dignificar també vol dir pagar, i se’ls ha de pagar el que els correspon enlloc de crear greuges entre col·lectius de funcionaris de la mateixa CAIB. En aquest sentit,  recordam que estam a l’espera del reconeixement de la carrera professional docent, també de l’equiparació del complement de residència com ja vam demanar al 2017 i de l’increment del sou del 2% i del 0.9 % que pujaran totes les altres Comunitats Autònomes. La solució definitiva no ha de ser pagar un hotel, ha de venir del pagament adequat  perquè els docents puguin fer front a les despeses i al nivell del cost de vida allà on tenen la seva destinació. Exigim que els docents no siguem els funcionaris que anam acumulant tots els greuges comparatius.

Des del Sindicat Docent Alternativa exigim també al Govern de les Illes Balears que recordi que els sanitaris no són l’únic col·lectiu de treballadors dels que hi ha mancança, i que, per tant, afronti el problema de l’habitatge dels docents destinats a les Pitiüses, que necessiten solucions urgents.