FP Cuina: IES Puig de Sa Font

Hem participat activament des del principi en buscar solucions per aconseguir que el Ies Puig de sa Font Cuina mantingui els estudis de formació professional en el camp de l’hostaleria.

De fa anys els alumnes del llevant de Mallorca poden cursar els estudis de formació professional de cuina i restauració a l’IES Puig de Sa Font. El centre no disposa d’unes instal·lacions adequades i suficients per desenvolupar aquests estudis que es realitzen en una situació molt precària durant alguns mesos en un hotel de Cala Millor mentre que aquest roman tancat i la resta del curs al mateix institut. Any darrera any, amb gran esforç per part del professorat i molta comprensió dels alumnes i les famílies s’han superat moltes dificultats i entrebancs per poder dur a terme aquests estudis tan demandats en una comarca tan turística com aquesta. A aquests estudis cada any hi ha llista d’espera. Altres centres de les illes també pateixen situacions similars.

La falta d’inversió en unes instal·lacions definitives ha allargat en el temps aquesta situació fins al curs actual en què l’establiment hoteler ha decidit no continuar amb el conveni subscrit amb l’Ajuntament de Son Servera i el de Sant Llorenç que fins ara permetia pagar el lloguer de les instal·lacions. Aquesta situació posa en perill la continuïtat d’aquests estudis i ha generat una gran preocupació entre les famílies i el professorat, ja que impossibilitaria l’accés i el seguiment del estudis dels seus fills.

Des del sindicat Alternativa Docent, reclamam que es doni una solució ràpida a aquesta situació i que d’una vegada per totes es doti el centre d’unes instal·lacions adequades que permetin desenvolupar la tasca docent i el procés d’aprenentatge en òptimes condicions, fet que milloraria l’èxit escolar i en reduiria l’abandonament prematur i també milloraria la qualificació professional dels treballadors. La dignificació dels estudis de formació professional ha de partir d’una dotació de recursos suficients.

Ara esperem que els acords als quals s’han arribat durant aquestes reunions es posin en marxa i es puguin mantenirels estudis de Formació Professional tan denostats en el sistema educatiu.

A més, volem recordar el compromís subscrit amb l’assemblea de docents, que preveu el destí d’un 30% de qualsevol millora en el finançament autonòmic a educació i en concret a la millora de les infraestructures educatives.

pusigsafont