FOLC: per què la Conselleria d’Educació redueix els requisits de català?

Dissabte es va publicar al BOIB l’ordre de modificació del FOLC , la formació en llengua catalana que han de tenir els docents per poder exercir a les Illes Balears.

El passat mes de febrer, i com ja havíem manifestat anteriorment, vam enviar una sèrie d’al·legacions. Des del Sindicat Alternativa volem incidir en la necessitat de transformar el FOLC perquè pugui ser una eina útil per a tots els docents però no volem que es transmeti un missatge de minva dels requisits i la protecció de la llengua catalana.

Per això, recordam que la creació d’un FOLC únic (per a totes les etapes) pot no assegurar la correcció lingüística en llengua catalana en totes les àrees i etapes, ja que cada àrea i cada etapa educativa té característiques pròpies.

Expressam també el nostre desacord en la regulació d’aquesta formació de forma especial als Ensenyaments Artístics Superiors. Els requisits han de ser iguals per a tots els docents.

A més, lamentam profundament el missatge que envia la Conselleria d’Educació i Formació professional de retrocés en la defensa, l’ensenyament i el coneixement de la llengua catalana.