Europa, interins i estabilitat: prou abús!

La Comissió Europea ha llançat un ultimatum al Govern Espanyol per tal de reduir l’alt percentatge d’interinitats en el conjunt dels cossos de funcionaris públics.

A l’Estat, en el sector educatiu, un 30% de la plantilla és interina i temporal. Segons la Comissió Europea, s’ha d’aconseguir arribar al 8% abans del 2022, dins del marc de reformes associades als Fons europeus COVID. Notícia El País

En altres sectors, què faria Iago Negueruela com a inspector de treball?

Si el Conseller de Treball del Govern de les Illes Balears arribés a un centre educatiu i apliqués la normativa dels treballadors a l’administració pública, que incompleix sistemàticament l’esperit de la normativa dels treballadors pel que fa a la temporalitat, fent un abús sistemàtic de la contractació reiterada de contractes temporals, la falta d’indemnització en cas d’acomiadament, etc..

El conseller-inspector de treball  els faria  fixes de cop, obligaria a pagar indemnització en cas d’acomiadament entre d’altres drets dels treballadors i imposaria una sanció milionària a l’empresa que dugués a terme aquestes pràctiques.

Des del Sindicat Alternativa, simplement demanem que els interins tinguin un tractament semblant al que recull l’Estatut dels treballadors quan els treballadors son contractats abusant de la temporalitat.

La solució a aquest greu problema, que ha creat la pròpia administració,  ha de venir donada per un canvi de model d’accés a la funció pública, la convocatòria pertinent d’oposicions i a la vegada resoldre la situació dels interins contractats fraudulentament. La solució no pot passar únicament per la convocatòria massiva d’oposicions  sense tenir en compte la situació creada als interins, perquè això faria recaure la solució doblement en els treballadors i no en el culpable de crear aquesta situació.

Des d’Alternativa, ja fa temps que treballem amb altres sindicats a nivell estatal, per arribar a una solució satisfactòria de consolidació dels interins contractats en plantilla de manera ràpida i aplicant la normativa europea i respectant el dret d’aquests treballadors de l’educació. Aquesta és un problemàtica a nivell de l’Estat i per això  estem en converses directe amb els ministeris i els grups parlamentaris responsables.