És urgent actualitzar el salari del docents: 2’9% i complement de residència.

Comunicat de premsa sobre la negociació del Factor d’Insularitat a la comissió mixta d’economia i hisenda

És urgent actualitzar el salari del docents: 2’9% i complement de residència.

Des de fa anys, el Sindicat Alternativa Docent ha reiterat, a tots els àmbit on tenim representació, els problemes generats per la pujada dels preus i especialment de la vivenda, així com la congelació de la nòmina dels docents. Aquest fet, especialment greu a les illes menors, fa que moltes places i substitucions quedin sense cobrir deixant alumnat sense docents.

Per començar, volem que se’ns pagui el 2% del sou que, amb formes pròpies de trilers, se’ns nega des del primer de la seva aprovació. A més, ha de ser de forma retroactiva. No entenem aquest menysteniment i perjudici: som els únics docents de l’Estat que no han actualitzat el salari.

D’altra banda, contínuament hem exigit equiparació del complement de residència, amb el que tenen a les illes Canàries, cal tenir en compte que hi ha fins uns 500 euros mensuals de diferència (veure documentació addicional).

Ara que la presidenta Armengol ha anunciat que dijous, a la comissió mixta d’economia i hisenda, amb la presència de la ministra Maria Jesus Montero, negociarà i compensarà el factor d’insularitat, i que els propers pressupostos estatals inclouran aquesta compensació per fer front als costos de la insularitat, volem recordar el greuge comparatiu que patim respecte als docents canaris i per això exigim deixar d’estar discriminats i que s’atorgui l’ equiparació del complement de residència i es pagui el salari complet.

Si tenim en compte l’encariment del nivell de vida, amb una inflació interanual del 3.3%, queda clar que el col·lectiu docent de les Illes Balears és un dels més afectats per la retallada encoberta del salari.

Documentació addicional :

Volem l’equiparació del complement de residència!! | Alternativa (sindicatalternativa.cat)