Educadors socials a les escoles!

Les darreres setmanes ens hem assabentat que la figura dels educadors socials desapareixerà dels centres educatius per ser substituida per docents PTSC.

Des del Sindicat Alternativa valoram positivament l’augment de la figura dels PTSC als centres educatius ja que això suposa un augment a la plantilla docent i una millor atenció a l’alumnat però pensam que la figura dels TISOC (educadors socials) s’ha de mantenir per la seva feina imprescindible de mediació entre escola, famílies i comunitat així com amb els àmbits de convivència i prevenció, en definitiva, amb aspectes no docents.

La nova figura creada no podrà mai exercir les mateixes tasques ja que són figures de recent creació amb noves atribucions i drets laborals.

Des del Sindicat Alternativa apostam per la creació de noves places de PTSC i per mantenir la figura dels Educadors Socials als centres educatius per la feina complementària que fan ambdues figures. Són moltes les proves que diuen que els efectes de la pandèmia poden arribar a crear efectes socials greus.

La decepció profunda la trobam en l’argumentació donada per la Conselleria per no renovar el contracte al companys “per qüestions burocràtiques, als 3 anys se’ls hauria de fer fixes...?”, que sembla la justificació d’una maquiavèl·lica empresa que fa contractació temporal de forma abusiva i posa al carrer als treballadors per no fer-los fixes. Per cert, el Govern és l’encarregat de perseguir aquestes mateixes  pràctiques dins l’àmbit laboral. Tindrà continuïtat aquest nou programa?

Documents: https://www.caib.es/sites/tisoc/ca/introduccia/

Proposta d’incorporació de l’educador social als centresd’educació secundària. Valoració del Programa TISOC https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/152317/tfm_2018-19_MFPR_mll300_2770.pdf?sequence=1&isAllowed=y