Demanam que les eleccions sindicals tenguin opció de vot telemàtic

Des del Sindicat Alternativa demanam que les eleccions sindicals siguin pel Gestib

Des del Sindicat Docent Alternativa demanam que a les eleccions del proper 1 de desembre s’afegeixi l’opció del vot telemàtic, tal com ja ho hem demanat altres vegades, i tal com recull l’Estatut dels treballadors a l’article 44, on diu textualment: a) La elección se realizará mediante sufragio personal, directo, libre y secreto que podrá emitirse por correo o por otros medios telemáticos.

Mitjançant el Gestib (o altre plataforma) i via doble autenticació (si és necessari) es pot habilitar un procés per fer una votació telemàtica el mateix dia de les eleccions amb el mateix horari. Això implicaria que centres i famílies no es vegin afectats per aquest procés.

Així com està plantejat el reglament actual de les eleccions sindicals sembla una gimcana i molts dels tràmits s’han de fer en paper i de forma presencial. Cal afegir , que si es fa una actualització de reglament, la recollida de signatures per la llista es podria fer mitjançant firma electrònica així com la presentació de tota la documentació.

En definitiva, reclamam que aquest procés es pugui modernitzar d’acord amb els tempos actuals i ja que estan donant tant impuls a la Competència Digital Docent. Per això, demanam que des de Conselleria es faci efectiva la votació per mitjans telemàtics. Seria la forma que causaria menys entrebancs al funcionament dels centres i a l’organització de les famílies, així com també l’opció més ecològica dins un context d’emergència climàtica.