Creació comissió paritària de prevenció de riscos laborals de personal docent

Divendres dia 24 de gener es va constituir la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos de Personal docent.

En primer lloc, es van designar els càrrecs de President i Secretari de la Comissió.
Aquest any el càrrec de Presidenta l’ ocuparà Rafaela Sanchez en nom de l’Administració i el de Secretari per Francesc Xavier Alomar (STEI, representant de la part social ) i decidirem que cada any es renovaran aquests càrrecs alternant presidència i secretaria entre l’administració i representats part social.
Els sindicats aniran ocupant el càrrec segons el percentatge de representació obtinguda.

Seguidament discutirem i aprovàrem el reglament que regirà la Comissió.

Pel que fa a l’estat actual del Servei de prevenció de riscos laborals, ens informaren que a Mallorca disposen del local al Gremi de Sabaters , 68-2b al polígon de Son castelló on disposen de l’edifici, aparells necessaris i estan acaban d’ adequar el local per a poder començar a treballar amb el personal docent de la zona de Palma. De moment compten amb 3 metges de salut, 2 infermers, 4 tècnics i 1 administratiu.

Tenen previst també en breu la dotació d’un tècnic a Menorca i un a Eivissa i Formentera per poder començar a treballar en aquestes zones amb personal propi. De totes maneres de moment s’ha subcontractat el servei amb l’empresa Previs per poder donar cobertura als casos que ja s’han de tramitar a les Illes.

Actualment s’estan fent les avaluacions de risc del cos de mestres i properament es farà el del cos de secundària i de formació professional per part dels tècnics de prevenció per després fer una formació a tots els docents.

Un altre punt de dia que va quedar pendent de votar va ser l’ obligatorietat o no dels exàmens de salut.
S’ha de decidir si fer passar un examen previ de salut a totes les persones que vulguin formar part del col.lectiu docents i també als col.lectius en risc.  com decidir també la voluntarietat dels exàmens de salut periòdics per a tots els docents que ja estan treballant actualment dins la CAIB.
Aquest punt es va deixar per a la propera sessió, ja que hi ha certs punts on els sindicats no hi estàvem d’acord i teníem dubtes de cara a la seva aplicació: quin seria el contingut dels exàmens i quines les conseqüències pels aspirants en cas que fossin no aptes.

En aquest punt, no es va fer votació i demanàrem més informació i documentació per tal que a la propera reunió ens puguem posicionar en relació aquest tema.

Una altra apartat important de la reunió va ser l’explicació del Procediment de canvi o adaptació de llocs de feina per motius de salut (AEML) que es farà de manera similar a com es fa a funció pública.

Al torn obert de paraules des de el Sindicat Alternativa varem demanar que es doti als centres educatiu d’armaris de seguretat pels laboratoris de física i química per evitar riscos amb els productes químics.