Comunicat: desconvocatòria de la jornada reivindicativa 15D

Alternativa Docent vol expressar el seu absolut suport  a la desactivació de la jornada de vaga a Mallorca i reivindicativa a Menorca, Eivissa i Formentera prevista per avui, 15 de desembre de 2015; decisió presa per l’Assemblea de Docents reunida a l’IES Sineu.

La jornada reivindicativa estava més que justificada per la insuficiència de les ofertes de la Conselleria d’Educació i Universitat i per la NO convocatòria del Comitè de vaga per cercar vies de sortida al conflicte educatiu.

Era, per tant, necessari un punt d’inflexió com és la convocatòria d’una jornada reivindicativa per tal d’obrir les converses entre les dues parts i apropar postures en una negociació transparent i sincera. Abans d’aquest nou escenari, ambdues parts havien fet moviments per tal d’aconseguir-ne l’objectiu final. Per un costat, la Conselleria, amb la contractació de més docents, el retorn de complements per formació, etc. i  l’Assemblea de Docents, de la seva banda, donant per bons tots aquests punts i fent una nova proposta per negociar-ne la resta d’aspectes.

Tot i això, queda demostrat que el document signat per STEI, CCOO i ANPE, conegut com ‘Acord Marc’, no resolia, de cap de les maneres, la gran problemàtica i complexitat de la lluita que mantenia l’Assemblea Docent per la millora del sistema educatiu de les illes Balears (reducció de ràtios, millora d’infraestructures, etc.). Amb la nova proposta del conseller Martí March i el seu equip, a què s’ha pogut arribar gràcies a la feina de negociació en la qual han participat representants de partits polítics que formen part o donen suport al Govern, el sistema educatiu s’assegura una inversió superior i, en conseqüència, assolir els objectius que han mantingut viva la flama.

Ara bé, volem fer saber que és només una primera passa i que s’obre un nou període de diàleg que pot conduir a la resolució definitva del conflicte educatiu.

Seguim i seguirem treballant perquè el sistema educatiu sigui el que aquestes Illes es mereix i necessita.