Grup de treball CEM Santa Eulària des Riu

Alternativa docent Va ser convidada per part de la Presidenta del CEM de Santa Eulària, Sra. Edu Sánchez Meroño, a participar amb el del grup de treball del CEM, el del dia 10 de novembre del 2015. Assistim a la sessió en què es va establir el pla d’actuació per elaborar la proposta del guió ISE 2014-2016 del CEM.

El ISE és l’informe sobre educació del municipi que elabora el CEM, a través del grup de treball, i en què  es recullen els següents punts:

  • anàlisi de la població, es té en compte dades generals i població en edat escolar obligatòria.
  • els centres docents, es contemplen els centres de primer cicle d’Infantil, segon cicle d’Infantil i Primària, centres de Secundària, CEP, centres privats i centres estrangers.
  • professorat, personal PAS i altres, es recullen les dades sobre professorat, EOEP, CEP, CEP, departament d’inspecció, baixes i estabilitat del professorat, personal PAS, ATE, fisioterapeutes, interpretis de signes, ajudants i auxiliars lingüístics.
  • alumnat, primer cicle d’E. Infantil (alumnat i ràtios), segon cicle d’E. Infantil (alumnat i ràtios), E. Primària (alumnat, ràtios i alumnat que promociona), ESO (alumnat, ràtios, alumnat que promociona i que reben el títol), Batxillerat (alumnat, ràtios, distribució per modalitats, alumnat que promociona i que reben el títol, alumnat que supera les proves d’accés a la Universitat), FP Bàsica (alumnat, ràtios, distribució per modalitats, alumnat que promociona), Cicles Formatius (alumnat, ràtios, distribució per modalitats, alumnat que rep títol), moviment de l’alumnat (altes i baixes segons nivell educatiu i curs escolar), CEP (alumnat, ràtios, alumnat que rep el títol).
  • ensenyament en llengües estrangeres, EOI, escola municipal, altres.
  • Atenció a la diversitat, tipologia de l’alumnat, alumnat NESE per nivell educatiu, percentatge de l’alumnat NESE respecte a l’alumnat general per nivells educatius, alumnat d’altes capacitats, uns altres.
  • avaluació diagnòstic, competències lingüístiques en català, castellà i anglès, competència matemàtica.
  • altres estudis municipals, oferta d’estudis municipals (tipologia de cursos, alumnat, alumnat que rep títol) i Escola Municipal de Música.
  • beques i ajudes, de l’Ajuntament (beques d’estudi, programes i ajudes concedides), ajudes als centres (quantitat concedida), ajudes socials per estudis (quantitat concedida). Del Consell Insular Eivissa (beques d’estudi i ajudes concedides, beques de viatges, programes i ajudes concedides). De la Conselleria (beques d’estudi, programes i ajudes concedides, transport escolar, menjadors, escoles matineras, programa de reutilització de llibres).
  • pressupost municipal per a Educació, Serveis Socials i famílies.
  • actuacions municipals als centres educatius, manteniment i millores, programes socials, jornades d’educació, educació vial, programes culturals, programes esportius).
  • participació educativa, CE dels centres, associacions de mares i pares, CEM, comissió d’infància i adolescència, xarxa escola (directors i APIMES), agenda escolar 21, ple infantil-juvenil, sindicats docents).
  • propostes de millora i de futur, a saber en funció de l’evolució de l’informe.
  • fonts d’informació.
  • agraïments.

Aquets punts s’aniran desenvolupant al llarg del curs en successives reunions i, una vegada finalitzat, es publicarà per donar a conèixer l’estudi realitzat.

cropped-logoalternativa.png

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *