BOE 22 d’abril: modificació de la gestió de les classes passives (pensions)

Aquests dies han aparegut a premsa notícies relacionades amb la publicació del BOE de dia 22 d’abril on es fa efectiu que els funcionaris de Muface deixen de dependre del Ministeri d’Hisenda i passen al nou Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

La publicació d’aquest canvi durant l’estat d’alarma i sense prèvia informació als sindicats ha generat inquietud entre el funcionariat en general i entre els docents, especialment.

Arran de les notícies que han sortit a la premsa aquests dies en relació a les accions que ha realitzat el govern aprofitant l’ estat d’alarma i sense previa informació i negociació amb cap sindicat amb el BOE de dia 22 d’abril per canviar els funcionaris de muface fins ara depenents del ministeri d’hisenda i ara segons indica aquest BOE passaran a dependre del Ministeri de Seguretat Social.

Després de consultar diverses fonts, a hores d’ara no hi ha constància que això impliqui canvis reals en la gestió de les pensions, més enllà del canvi burocràtic del gestor.

De la mateixa manera, no sabem les intencions polítiques del Govern central de qui depèn directament la tramitació d’aquesta prestació.

Seguirem atents per comprovar que aquesta modificació no altera els drets ni la situació actual i ens oposarem a qualsevol intent de retallada.