AVANTPROJECTE DE LA LLEI D’EDUCACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Informació actualitzada el 13/7/2021

MESA SECTORIAL DE DIA 13/7/2021

Avui hem assistit a una mesa sectorial extraordinària sobre la Llei d’educació de les Illes Balears.

Des del Sindicat Alternativa, hem fet èmfasi en els següents punts:

-La necessitat d’haver fet més meses sectorials i grups de treballs, tal com se’ns va prometre a l’inici de la presentació de l’avantprojecte de la Llei. Hagués estat el moment per debatre aspectes particulars de l’articulat, per entrar en detall.

-La concreció, any a any, de la inversió educativa

-La importància de concretar any a any també la reducció progressiva de ràtios a tots els nivells, realistes però sense aturar.

-Remarcar que és imprescindible l’increment de la veu dels claustres per decisions pedagògiques.

-Hem recordat que molts de docents ens han traslladat el seu malestar pel que fa als perfils, no volen això i manco com està establert.

-No volem més promeses sobre la carrera professional, l’avantprojecte diu “ en el termini de 2 anys presentaran una proposta “ , això ja s’hauria d’estar negociant. També hem demanat que estigui deslligada a l’avaluació entre companys.

-L’aposta real per l’escolarització equilibrada que impedeixi la segregació escolar actual entre centres públics i concertats.

Durant els propers mesos de juliol i agost, seguirem fent esmenes a l’articulat de l’avantprojecte. Ens podeu fer arribar les vostres consideracions a info@sindicatalternativa.cat

COMUNICAT DE PREMSA SOBRE L’APROVACIÓ DE L’AVANTPROJECTE 10/6/2021

CONSELL DE GOVERN

Demà anirà a Consell de Govern el 5è avantprojecte de la llei d’educació de les Illes Balears.
Si voleu fer aportacions o esmenes a l’avantprojecte 5 ens ho podeu fer arribar amb el formulari.
Posteriorment, ens reunirem amb els partits de Govern i tornarem a traslladar les aportacions.
Esperam les vostres aportacions

———————————————–

A les Illes Balears tenim un avantprojecte de la Llei d’Educació de les Illes Balears.

Podeu consultar l’avantprojecte aquí:

Consulta la nostra esmena a la totalitat i la nostra esmena final (2020):

ESMENA FINAL