Amb COVID o sense seguim treballant…NO HEM DEIXAT DE TREBALLAR CAP DIA…

Estam vivint una situació excepcional, mai vista abans per la nostra generació que ha fet que es produeixin de forma accelerada molts canvis en la docència tal i com la coneixem degut al temps que portam de confinament.

En aquests moments complicats per a tothom, la por que alguns (els de sempre) diguin que estam de vacances, ens ha fet arribar a situacions de pressió ja que es perceb una sensació de desconfiança cap als docents. Des del Sindicat Alternativa volem mostrar el suport a la tasca dels docents durant aquesta època excepcional, però també volem posar sobre la taula algunes situacions  incòmodes que el col·lectiu ens ha fet arribar:

• En un intent que tothom faci bé la seva feina i que aquesta arribi a tot l’alumnat, els docents es troben que han de registrar de manera reiterada i repetitiva totes les tasques i comunicacions amb l’ alumnat a diferents llocs: e-mail, graelles, còpies a l’equip directiu, llistats que ara demanen des d’algunes direccions o inspecció, al gestib, al calendar …. tot això només per donar constància de que s’està fent feina. A més, es demana al professorat que comuniqui incidències si no s’ha pogut contactar amb algun alumne, si aquest no lliura les tasques, si té problemes de connexió a internet…
  • Hi ha una sensació que no tot el professorat té el mateix volum de feina. Els docents demanen més ajuda per part dels equips de suport i els equips de suport demanen indicacions. Els professionals que millor coneixen les necessitats i la manera com haurien de treballar els alumnes NESE són ells, per això ja ho fan a les classes presencials. Per tant, es demana que aquests equips s’encarreguin d’adaptar les feines i fer-ne el seguiment de l’alumnat amb necessitats.
  • Hi ha també una preocupació manifesta pel temari. Les instruccions inicials indicaven que s’havien de fer preferentment tasques de reforç i consolidació. Les últimes instruccions no permeten avançar; però els docents són els que coneixen els seus grups i veuen com evolucionen. Hem de pensar en tot l’alumnat i permetre que siguin els professionals els que graduïn l’evolució de les tasques.
  • L’avaluació de les tasques és un altre element de reflexió. Han de ser avaluades totes i cada una de les activitats? Quin és el sentit de la paraula avaluació a les instruccions? Les famílies també en mostren la seva preocupació. Un feedback amb l’alumnat no és avaluació suficient? Hem de posar nota a tot el que ens envien?

…A banda de totes les qüestions estrictament acadèmiques. Algú ha pensat en les condicions de treball dels docents? Estan treballant amb els seus propis mitjans, havent de tenir cura també de les seves famílies, sense possibilitat de desconnectar perquè quan no preparen/ o corregeixen feina per l’alumnat ensenyen els seus fills o atenen els seus majors.

És per tots aquests motius que demanam seny a equips directius, inspecció i Conselleria. Els docents no són herois a primera fila, però estan fent un gran esforç per atendre els seus alumnes i famílies i es mereixen no sols un reconeixement, sinó també confiança i respecte com a professionals que són.

També hem preparat un formulari per recollir les vostres experiències:  FORMULARI

Reclamam sentit comú a les directives i inspecció i reiterem la confiança en la professionalitat i bona feina dels docents.

Els Docents hem estat treballant tots i cada un dels dies sense perdre cap dia lectiu.

Penja la teva foto fent exercint la docència des de casa a les xarxes amb els hashtag #docentsacasa